• Produkter for konkurrence og træning!
  • Gratis fragt over 300kr
  • Sikker betaling med DIBS

Det er nemt at føle, du har fortjent en “happy hour” cocktail og nachos med ost. Men at slutte en hård uge på denne måde kan overgå alt dit hårde arbejde og endda tilføje flere kilo. Ifølge en undersøgelse fra University of North Carolina, Chapel Hill indtog kvinder omkring 115 flere kalorier fredag, lørdag og søndag, end de gjorde på hverdage. De ekstra 300 til 400 kalorier kan efterlade dig 4 kilo tungere ved årets udgang! Heldigvis er det muligt med den rigtige rådgivning at undgå de mest almindelige kostfælder, mens du nyder den dejlige afslappende weekend tid. Og du kan endda vågne op på mandag lidt slankere. Ikke en dårlig måde at starte ugen på!

Fredag
At overdrive “Happy Hour”
Alkohol har ikke kun højt indhold af kalorier, det påvirker også din dømmekraft, så du har sværre ved at holde fingerne fra snacks.
Din sunde beslutning
Sig nej tak, til de to-for-én tilbud, og spring desserten over. Drinks/alkohol kan indeholde 500 kalorier eller mere, så det handle om at vælge med omhu. Drik en syrlig, krydret eller stærkt aromatiseret drik i stedet for. Du drikker disse typer af drikkevarer langsommere end for eksempel, en frossen daiquiri. En anden vigtig faktor at overveje er, hvor man sidder: Hvis du sætter dig selv lige foran baren, vil du blive fristet af snacks. Det er en god ide at spise, når du drikker, men kalorierne i nødder og chips kan hurtigt blive til mange. En bedre strategi: Bestil en appetitvækker, eller endda et måltid, som noget kylling (92 kalorier/stykke), bruschetta (100 kalorier/skive) eller en vegetarsuppe (89 kalorier/2,5 dl) for at tage kanten af din sult.

Lørdag
Shopping på tom mave
Du sidder fast i storcenteret eller strøget og er så godt som klar til at spise din egen arm. Usunde alternativer frister dig, fordi hjernen fokuserer på hurtige kalorier, for at få energiniveauet op i en fart!
Din sunde beslutning
Altid have et alternativ i tasken (f.eks. en Nutrilett bar). Hvis det er frokosttid, og du virkelig er sulten, kan du sagtens gå på en restaurant, bare vælg en, der tillader dig at mikse dit eget måltid. Uanset hvilken restaurant du ender på, så følg disse tommelfingerregler: Start med en mager protein base, der er grillet, ikke stegt og tilvælg dampede grøntsager. Husk altid at bede om at få kalorieholdige saucer og dressinger ved siden af.

Søndag
Ser tv-marathon
Sofaen og dine foretrukne tv-shows er på, og du er mere end klar til at slappe af.
Din sunde beslutning
Genopfind din søndag ved at udnytte det faktum, at du kan planlægge en to- til tre-timers sjov kalorieforbrændende aktivitet som en vandretur, cykeltur, eller et aktivitetsspil med dine venner. Brug weekend og din ekstra tid til at ruske op i din rutine med noget nyt!

POPULÆRE PRODUKTER

RELATERTE BLOGGINDLÆG

FÅ 15% RABAT PÅ ALLE VARER
Få vores produktnyheder først og bliv inspireret

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOG IND eller BLIV MEDLEM