• Produkter for konkurrence og træning!
  • Gratis fragt over 300kr
  • Sikker betaling med DIBS

Det er højsæson for smukke danske kål, og der er flere gode grunde til, at kålen gerne må ende på din middagstallerken.

Det er rigt på C-vitaminer og kostfibre – og så kan du tilberede kål på tusind måder.
Prøv fx en julet råkost på rødkål med drys af naturens egne rubiner – de røde granatæblekerner – en håndfuld fedtreducerede salatostetern og et dryp balsamico.
Perfekt som frisk tilbehør til julemiddagen, eller i madpakken på job!

 

nutrilett_christmas_roedkaal_banner

Prøv også en alternativ rødkålssalat til julemiddagen med en dejlig duft af kanel. Den kan forberedes dagen i forvejen, og smager stadig fantastisk dagen derpå.

Ingredienser:
200 g frisk rødkål
2 appelsiner
50 g valnødder
Saften fra ½ citron
1 tsk stødt kanel
1 spsk olivenolie
Salt og peber

Rør citronsaft, olivenolie, kanel, salt og peber sammen i en skål for sig.
Snit rødkålen fint og hæld marinaden over. Rødkål og marinade må gerne stå en halv til en hel dag i køleskabet inden servering. Skræl appelsinerne og skær dem i mindre stykker (evt. fileter, hvis det skal være rigtig fint). Halver valnødderne og vend halvdelen af dem i rødkålen sammen med appelsinen. Drys med resten af valnødderne.
Til 4 pers – totalt 623 kcal.

RELATERTE BLOGGINDLÆG

FÅ 15% RABAT PÅ ALLE VARER
Få vores produktnyheder først og bliv inspireret

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOG IND eller BLIV MEDLEM